Numer umowy | RPLU.02.04.02-06-027/10-01 |
Beneficjent | Gmina Lubartów |
Wartość projektu | 1 397 280,00 PLN |
Dofinansowanie UE | 1 178 032,00 PLN |
Oś, działanie | II. Infrastruktura ekonomiczna/ 2.4. Marketing gospodarczy/ |
Data podpisania umowy | 25-10-2012 |
Obszar realizacji projektu | Ostrówek, Niedźwiada, Kock, Kamionka, Lubartów, Serniki |
BUDOWA MARKI TURYSTYCZNEJ I GOSPODARCZEJ„KRAINA LUBARTOWSKA”
I. INFORMACJE PODSTAWOWE
» Tytuł projektu:Budowa marki turystycznej i gospodarczej „Kraina Lubartowska”
» Nazwa Programu Operacyjnego:Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013
» Oś Priorytetowa: 2. Infrastruktura ekonomiczna
» Nazwa Działania: 2.4 Marketing gospodarczy
» Schemat: B
» Beneficjent (lider projektu): Gmina Lubartów
» Gminy partnerskie:Kamionka, Kock, Niedźwiada, Ostrówek, Serniki
» Wartość projektu:1 385 920 PLN
» Wartość kosztów kwalifikowalnych:1 385 920 PLN
» Wartość dofinansowania (85%):1 178 032 PLN
» Cel ogólny projektu:Promocja Województwa Lubelskiego i obszaru działania LGD „Doliną Wieprza i leśnym szlakiem” poprzez kreację i promocję marki „Kraina Lubartowska”.
II. OPIS PROJEKTU
W rankingach atrakcyjności inwestycyjnej województwo lubelskie od kilku lat oceniane jako jedno z najmniej atrakcyjnych regionów w Polsce – w większości różnych notowań lokuje sięna przedostatniej lub ostatniej pozycji w kraju. Niedostateczna dostępność komunikacyjna regionu, niska chłonność rynku, zły stan infrastruktury technicznej, brak przygotowanych terenów pod inwestycje oraz słabo rozwinięta sieć usług powoduje, iż województwo w łącznej ocenie atrakcyjności inwestycyjnej klasyfikowane jest w najsłabszej grupie regionów. Jednocześnie region ten charakteryzuje się wysokiej jakości zasobami środowiskowymi oraz bogactwem
i różnorodnością dziedzictwa kulturowego. Lubelszczyzna cały czas czeka na odkrycie i efektywne wykorzystanie tych potencjałów.
Idea projektu wynikaz przekonania, że polityka rozwoju lokalnego jest podstawowym zadaniem samorządu gminnego. Jednakże aktualna sytuacja gospodarcza kraju
i regionu powoduje, że żadna gmina ze względu na ograniczoną ilość środków budżetowych – w szczególności dotyczy to gmin wiejskich - nie może pozwolić sobie na rozpraszanie pieniędzy na nietrafione inicjatywy.Niezbędne jest zatem ukierunkowanie ich działalności pod kątem efektywnościi celowości, a także wykorzystania lokalnych potencjałów rozwojowych, za które należy uznać środowisko oraz kulturę i dziedzictwo kulturowe.Dla osiągnięcia oczekiwanych rezultatów niezbędne będzie prowadzenie profesjonalnego marketingu gmin w celu podniesienia ich konkurencyjności i atrakcyjności.
Podstawowym zadaniem projektu jest promocja gospodarcza Województwa Lubelskiego poprzez stworzenie marki turystycznej „Kraina Lubartowska”. W jego ramach wykorzystany zostanie zestaw różnych narzędzi marketingowych, co umożliwi wykreowanie pozytywnego i adekwatnego do oczekiwań wizerunku gmin pod kątem pozyskania turystów, inwestorów i kontrahentów. Zrealizowane zostaną następujące elementy:
» Opracowane zostaną trzy dokumenty strategiczne dotyczące wykorzystania potencjału przyrodniczego, historycznego i gospodarczego obszaru. Przygotowana zostanie również koncepcja marki „Kraina Lubartowska” oraz system identyfikacji wizualnej.
» Zrealizowana zostanie kampania reklamowa w ramach której powstanie film przedstawiający atrakcje obszaru, przeprowadzone zostaną działania promocyjne, w tym: telewizyjna iprasowa.Opracowana zostanie również ekspozycja dotycząca Krainy Lubartowskiej, która będzie prezentowana podczas Międzynarodowych Targów Lubelskich 2012. Powstanie także prezentacja multimedialna opisująca walory turystyczne poszczególnych gmin.
» Opracowana zostanie oferta inwestycyjna gmin wchodzących w skład Krainy Lubartowskiej, która zostanie przesłania bezpośrednio do tysiąca firm
– potencjalnych inwestorów.
» Uruchomiony zostanie portal internetowy,w trzech wersjach językowych, który będzie kompendium wiedzy na temat Krainy Lubartowskiej.
» Zorganizowanych zostanie sześć masowych imprez promocyjnych prezentujących walory poszczególnych gmin, spływ kajakowy i trzydniowa impreza w formie rajdu rowerowego i samochodowego. Zaplanowana została również organizacja wystaw w Pagojukai na Litwie i Lublinie, a także koncert pn. „Brzmienia Lubartowskie”.
Władze samorządowe gmin: Kamionka, Kock, Lubartów, Ostrówek, Niedźwiada
i Sernikizapraszają wszystkich zainteresowanych do współpracy.