, Imieniny:
Jesteś na: Aktualności Realizacja projektu "Wdrożenie...
Gmina
Gmina
Turystyka
Turystyka
Inwestycje
Inwestycje
Aktualności
Realizacja projektu "Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych w gminie Kamionka"

Realizacja projektu "Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych w gminie Kamionka"

01-04-2024

Gmina Kamionka realizuje projekt „Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych w gminie Kamionka” - projekt  nr FELU.10.03-IZ.00-0108/23, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.3 Kształcenie ogólne.

Całkowita wartość projektu to 1 065 052,68 zł, w tym dofinansowanie 945 052,68 zł. Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 905 294,78 zł.  

Głównym celem realizowanego projektu jest wzrost jakości kształcenia realizowanego przez 2 szkoły podstawowe z Gminy Kamionka oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u co najmniej 95% z grupy 499 uczniów (305 DZ. + 194 CH) i 76 nauczycieli (56 K i 20 M) w okresie do 28.02.2026 r. poprzez wdrożenie programów rozwojowych przyczyniających się do zwiększenia dostępu do edukacji dobrej jakości, włączającego kształcenia, ułatwienia mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowane w projekcie działania bezpośrednio przyczynią się do osiągnięcia:

a) Celu Polityki 4. Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych;

b) Celu szczegółowego 4f) Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Osiągnięcie założonego w projekcie celu głównego możliwe będzie dzięki realizacji zaplanowanych w projekcie działań wynikających bezpośrednio z przeprowadzonej diagnozy potrzeb. W oparciu o zdiagnozowane potrzeby zaplanowano w projekcie następujące działania:

I. Upowszechnienie modelu dostępnej szkoły poprzez dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami.

II. Realizację dodatkowej oferty zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, umiejętności podstawowe, przekrojowe i zawodowe niezbędne na rynku pracy, w tym kompetencje cyfrowe, zielone i rozwijające talenty i zainteresowania uczniów.

III. Podniesienie jakości kształcenia i rozwój umiejętności uczniów poprzez zakup dodatkowego wyposażenia do 2 szkół objętych projektem, niezbędne do prowadzenia zaplanowanych zajęć dodatkowych. Pomoce te wykorz. będą zarówno w trakcie realizacji projektu jak też po zakończeniu jego realizacji w okresie trwałości. Zakupione wyposażenie pozwoli na udział w zajęciach uczniom z niepełnosprawnością na równi z pozostałymi osobami.

IV. Organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów oraz wsparcia rodziców/opiekunów prawnych dzieci w zakresie stymulowania rozwoju ucznia

V. Utworzenie 2 Szkolnych Ośrodków Kariery - doradztwo edukacyjno- zawodowe

VI. Doskonalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, w tym pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami.

 

Grupę docelową stanowi 499 uczniów (305 DZ i 194 CH) uczęszczających do 2 szkół podstawowych z terenu wiejskiej Gminy Kamionka: Szkoły Podstawowej w Samoklęskach (136 os, 100 DZ i 36 CH), Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Kamionce im. Ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego (363 os, 205 DZ i 158 CH), 76 nauczycieli (56 K i 20 M) zatrudnionych w tych szkołach, 130 rodziców (100 K i 30 M).

 

Udział w projekcie wyrówna dostęp dzieci i młodzieży z terenów wiejskich do usług edukacyjnych o wysokiej jakości oraz pozwoli na przełamanie barier w zakresie mobilności edukacyjnej (zajęcia realizowane w miejscu ich zamieszkania, bez konieczności dojazdu do większych ośrodków) oraz zwiększy dostępność dla osób niepełnosprawnych – w ramach wdrażanych działań przewidziano możliwość skorzystania z szeregu usług dostępowych, jak tłumacz języka migowego, skorzystanie z pętli indukcyjnej, pomoc asystenta osoby niepełnosprawnej, zapewnienie dowozu dla osób niepełnosprawnych, biuro projektu pozbawione barier architektonicznych.

 

Rezultaty projektu:

§  2 szkoły objęte wsparciem

§  499 uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem 

§  76 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem

§  110 uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym

§  475 uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu

§  73 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

 

 

Powrót do działu tematycznego Powrót
Poradnik interesanta

Poradnik interesanta

Poradnik interesanta

Poradnik interesanta

Poradnik interesanta

Poradnik interesanta

Projekty unijne

Projekty unijne

Projekty unijne

Projekty unijne

Projekty unijne

Projekty unijne

Odnawialne źródła energii

Odnawialne zródła energii

Odnawialne źródła energii

Odnawialne zródła energii

Odnawialne źródła energii

Odnawialne zródła energii